برگزاری نشست ستادی شبکه بهداشت و درمان سروآباد به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر
در آستانه روز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق مواد مخدر، نشست کمیته ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد با محوریت «موضوعات پابرجا، چالشهای نوپدید، پاسخدهی نوآورانه» و با تأکید بر تحول در شیوههای آموزش و اولویتبندی مناطق پرخطر روستایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد، همزمان با فرا رسیدن سالروز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق مواد مخدر و با هدف برنامهریزی جهت اجرای شعار «موضوعات پابرجا، چالشهای نوپدید، پاسخدهی نوآورانه»، نشست کمیته ستادی با حضور رئیس محترم مرکز بهداشت و جمعی از کارشناسان این شبکه برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مهندس حسینی، رئیس مرکز بهداشت، ضمن تبیین اهمیت موضوع، بر ضرورت بازنگری و تحول در رویکردهای آموزشی تأکید کرد. وی اظهار داشت: «بهمنظور افزایش اثربخشی برنامههای پیشگیرانه، محتوای آموزشی باید با نگاهی دقیق به ویژگیهای مخاطبان از جمله شرایط سنی، سطح سواد و علایق آنان بازنگری شده و بهگونهای طراحی شود که بیشترین میزان اثرگذاری را در جامعه هدف داشته باشد.»
در ادامه، کارشناس مسئول برنامه با تشریح ابعاد مختلف سلامت و ضرورت همسویی فعالیتها با اهداف کلان وزارت بهداشت، بر بهرهگیری از شیوههای نوین آموزشی برای کودکان و دانشآموزان تأکید نمود. وی پیشنهاد کرد: «جهت جلب مشارکت فعالتر نسل جوان و نوجوان، برگزاری کارگاههای آموزشی باید از حالت سنتی خارج شده و در قالب بازیهای تعاملی و فعالیتهای گروهی هدفمند دنبال شود.»
در بخش پایانی این نشست، برنامههای اجرایی ایام پیشرو نهایی شد که بر اساس مصوبات این کمیته، برگزاری جلسات آموزشی هدفمند و مداخلات پیشگیرانه در روستاهای دارای سطح خطر بالا، بهعنوان اولویت نخست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد تعیین و مقرر گردید اجرایی شود.


